سرخ کن یکی از لوازم آشپزخانه برای سرعت بخشیدن به سرخ کردن انواع مواد غذایی نظیر سیب زمینی، گوشت، ماهی، استیک و ... در حرارت معین است. امروزه سرخ کن های مختلف در بازار موجود هستند که بر اساس عملکرد می توان در سه دسته مینی سرخ کن، سرخ کن معمولی الکترونیکی و سرخ کن بدون روغن (ایر فرایرها) قرار دارد. مدل های متنوع این سه دسته از لحاظ امکانات، ویژگی ها و میزان ظرفیت با یکدیگر تفاوت هایی دارند. و همین موضوع سبب تفاوت قیمت سرخ کن شده است. البته نوع برند سازنده نیز بی تاثیر بر قیمت سرخ کن نیست.
بسیاری از افراد به دلیل میزان مصرف بالای روغن از خرید سرخ کن منصرف می شوند اما امروزه شاهد مدل هایی از سرخ کن هستیم که مجهز به سیستم کاهش مصرف روغن هستند و برخی از مدل ها با نام سرخ کن بدون روغن هیچ نیازی به روغن برای سرخ کردن مواد غذایی نخواهند داشت. این سرخ کن ها بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای شما است چرا که خوردن غذاهای روغنی و سرخ شده بر روی سلامتی فرد تاثیر منفی دارد و می تواند باعث بروز انواع بیماری ها به خصوص بیماری های قلبی شود اما شما با خرید این سرخ کن ها زندگی سالم تری خواهید داشت. در ادامه ما شما را با سرخ کن بدون روغن و دلایل برتری سرخ کن های بدون روغن نسبت به سرخ کن های معمولی آشنا می کنیم.

آشنایی با روش کار سرخ کن بدون روغن و دلایل برتری آن

مدل های مختلف سرخ کن بدون روغن برای سرخ کردن نیاز به روغن کمی دارند و در برخی از مدل ها هیچ روغنی برای سرخ کردن نیاز ندارند. این نوع از سرخ کن مجهز به محفظه ای است که در هنگام کار کردن دمای آن به 200 درجه هم می رسد در نتیجه سبب ایجاد یک پخت متفاوت شده و ماده غذایی از هر طرف در تماس با گرما قرار می گیرد در نتیجه قسمت بیرونی مواد غذایی کاملا ترد و درون آن آبدار می شود.

سرخ کن دیجیتال آزور مدل AZ-408AF

سرخ کن بدون روغن را می توان یکی از لوازم خانگی کوچک با مزایای بسیار نسبت به مدل های سرخ کن معمولی دانست که همین مزایا سبب برتری ایر فرایرها نسبت به مدل های معمولی می شود.

1- میزان کالری و چربی در مواد غذایی پخته شده با سرخ کن های بدون روغن بسیار کم است از این رو شما دیگر نگران مبتلا شدن به چربی خون و بیماری های قلبی و اضافه وزن نخواهید بود.

2- به دلیل اینکه هوای داغ در اطراف مواد غذایی پخش شده و حاوی قطرات روغن است با حداقل روغن، غذا کاملا ترد و خوشمزه می شود.

3- در این سرخ کن ها از مقداری روغن به اندازه یک قاشق غذا خوری استفاده می کنید تا رنگ و بافت غذا بهتر حفظ شود اما در سرخ کن های معمولی نیاز به استفاده از روغن در حجم بالا است.

4- سرخ کن های بدون روغن میزان چربی مواد غذایی را نسبت به سایر روش های آشپزی کاهش می دهند برای مثال یک سینه مرغ سرخ شده در روغن 30 درصد بیشتر نسبت به سینه کبابی شده چربی دارد اما میزان چربی در پخت سینه در سرخ کن های بدون روغن  تا 75 درصد نسبت به روش های سنتی کاهش پیدا می کند.

5- اگر دوست دارید بدون حذف وعده غذایی وزن خود را کم کنید ما به شما خرید سرخ کن بدون روغن را پیشنهاد می کنیم. این دستگاه ها را می توان دستگاه هایی ایده ال برای پخت غذاهای رژیمی دانست.

6- پخت مواد غذایی در روغن علاوه بر داشتن چربی و کالری بالا حاوی ترکیبات مضری نظیر آکریل‌آمید است، این ترکیبات سبب افزایش سرطان کلیه، اندومتر رحم و تخمدان می شوند در حالی که در سرخ کن های بدون روغن حدود 90 درصد میزان آکریل‌آمید در مواد غذایی سرخ شده کاهش پیدا می کند.

7- سرخ کن های بدون روغن به دلیل استفاده کم از روغن و حتی نبود روغن نسبت به مدل های معمولی بسیار ایمن تر هستند و به راحتی نیز تمیز می شوند.

8- شما از این سرخ کن ها می توانید برای تهیه و پخت انواع کیک وشیرینی نیز استفاده کنید.

در نهایت می توان گفت که خرید سرخ کن بدون روغن انتخابی ایده آل برای کسانی است که دوست دارند غذاهایی سالم تر با کالری و چربی کمتر را مصرف کنند و به حفظ سلامتی خود کمک کنند.
برای آشنایی با بهترین سرخ کن های کمپانی آزور اینجا کلیک کنید